Toplumsal Katkı Komisyonu
Öğr. Gör. Haticenur TURAN (BAŞKAN)
Öğr. Gör. Dr. Savaş KESKİN (ÜYE)
Öğr. Gör. Ceren ARI ARAT (ÜYE)
Öğr. Gör. Merve ÇARKIT (ÜYE)

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ‘TOPLUMSAL KATKI’ DEĞERLENDİRMESİ

D.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları

            Birimin toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısına ilişkin planlama aşağıdaki gibidir.

            Birim toplumsal katkı süreçlerinin planlanması, ‘Birim Toplumsal Katkı Komisyonu’ tarafından yapılır. Komisyonun amacı, birimin toplumsal katkı yaklaşımlarını belirlemek, ilke ve kuralları hazırlamak, süreçleri planlamak, yönetmek, değerlendirmek ve sürekli iyileştirme için altyapı uygulamaları geliştirmektir. Komisyon, başka, birimdeki öğretim elemanları arasından seçilen üç üye ve program öğrencilerini temsil edecek olan iki öğrenci üye olmak üzere toplamda altı üyeden oluşur. Başkan, komisyona başkanlık eder. Komisyona seçilen öğrenciler, program danışmanları tarafından önerilir ve komisyon başkanı tarafından onaylanır. Öğrencilerin seçiminde Kredi ve Yurtlar Kurumunun asgari kriterleri referans alınır.

            Komisyon Görevleri

·       Birimin toplumsal katkı yaklaşımlarını belirlemek ve hayata geçirmek.

·       Birimin toplumsal katkı misyonu ve vizyonunu belirlemek.

·       Birimin kalite hedefleri ile koordineli toplumsal katkı uygulamaları tasarlamak ve yürütmek.

·       Birimin toplumsal katkı çalışmalarını kayıt altına almak ve izlemek.

·       Birimin toplumsal katkı çalışmalarını değerlendirmek ve raporlamak.

·       Birimin toplumsal katkı çalışmalarının iyileştirilmesi için öneriler ve ortak çalışma alanları üretmek.

Komisyonun Misyonu

Birim Toplumsal Katkı Komisyonu, birimin spesifik ve genel toplumsal konularda sürdürülebilir kalkınma amaçlarına katkı sunmasına destek olmak ve sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde toplumsal sürekli iyileşmede aktif rol almak misyonuyla hareket eder.

Komisyonun Vizyonu

Birim Toplumsal Katkı Komisyonu, sürdürülebilir kalkınma amaçlarının gerçekleştiği ve yaşama uyarlandığı bir eğitim kültürü oluşmasına öncülük etmek ve sosyal dezavantajların tamamen dengelenmesini başarmış bir üniversite-toplum işbirliğinin tesis edicileri arasında olmak vizyonuna göre hareket eder.

Komisyonun Kuruluş Değerleri ve İlkeleri

Birim Toplumsal Katkı Komisyonu, insanlığa hizmeti ve toplumsal fırsat eşitliğini değer kabul ederek sürdürülebilir kalkınma amaçlarını ilke edinir.

Kuruluş değerleri;

·       İnsan ve çevre arasında yakınlaşma bilinci

·       Sürdürülebilir tarih ve kaynakların verimli kullanımı bilinci

·       Dezavantajlı toplumsal grupların sivil topluma entegre edilmesi bilinci

·       İnsan hakları, çevre hakları ve kent hakkı bilinci

·       Sosyal sorumluluk bilinci

·       Topluma katkı bilinci olarak ifade edilir.

Kuruluş ilkeleri ise;

·       Bayburt özelinde ve Türkiye genelinde toplumsal açıdan geliştirmeye açık alanlara duyarlı olmak.

·       Sürekli gelişme ve iyileşmeyi tasarlamak ve uygulamak

·       Toplumsal sorumluluğu önceleyen bir eğitsel kültür tesis etmek

·       Toplum yararını bireysel ve kurumsal yararlardan önde tutmak

·       Toplumsal eşitlik ve işbirliği alanlarına yenilikçi çözümler getirmek

·       Kaynakların paylaşımı ve kullanımı hususunda evrensel ahlak yasalarını savunmak

·       Dezavantajları göz ardı etmeksizin pozitif ayrımcılık ve restorasyon uygulamaları geliştirmek

·       Bölümün tüm paydaşlarının toplumsal katkı için kolektif emek üretmesini teşvik etmek

·       Toplumla bütünleşmek ve proaktif/reaktif eylem planları düşünmek

            Komisyon Başkanı Görevleri,

·       Komisyon başkanlığı yapacak olan öğretim elemanı, komisyon toplantılarının ve aksiyon süreçlerinin takibini yapar.

·       Toplantıları yönetir ve komisyonun işlerliğini sağlar.

·       Toplantı kararlarının ve gündemlerinin uygulanması için gereken idari ve kurumlar arası iletişimleri kurar.

·       Toplumsal katkı süreçlerinde aktif rol alır ve geliştirmeye açık yönler için stratejiler üretilmesine öncülük eder.

·       Birimdeki akademik personeller ile öğrenciler arasında toplumsal katkı odaklı koordinasyon sağlanması için çalışmalar yürütür.

Komisyon Üyelerinin (Öğretim Elemanı ve Öğrenci) Görevleri,

·       Zorunlu haller dışında komisyon toplantılarına devamlılık ve süreçlerde aktif rol alma

·       Toplumsal katkı planlamasına proje, görüş ve önerilerle katkı sunma

·       Toplumsal sorun alanlarının tespiti ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi aşamalarında bilimsel veri tedarik etme ve yapılandırma.

·       Toplumsal katkı uygulamaları geliştirme.

·       Toplumsal katkı uygulamalarının izlenmesi ve denetimi için çalışmak

·       Komisyon başkanının faaliyetlerini izlemek ve denetlemek

·       Komisyon adına raporlar hazırlamak, toplumsal temsilcilerle iletişim kurmak ve kamu kurumlarıyla stratejik işbirliği görüşmeleri yapmak.

·       Diğer birimlerden paydaşlarla işbirliği / destek alanları tasarlamak.

            Komisyonun İşleyişi

            Komisyon, her ayın son Cuma günü toplanır. Yılın ilk toplantısında, kısa (1 ay), orta (6 ay) ve uzun (1 yıl) faaliyet planının uygulama ön taslağı oluşturulur ve görev dağılımları yapılır. Takip eden toplantılarda aylık değerlendirme, faaliyet planı görüşmesi ve aylık raporlama işleri yürütülür. Son toplantıda yıllık değerlendirme, raporlama ve yeni yıl taslak planı tamamlanır. Proaktif planlama dışında reaktif durumlarda ara toplantılar gerçekleşebilir. Ara toplantı talepleri komisyon başkanı ya da üyeler tarafından gerçekleştirilebilir. Üye salt çoğunluğu durumunda ara toplantı yapılır. Her toplantı için görüşme tutanağı tutulur ve değerlendirme, görev dağılımı ve uygulama planlaması gibi süreçler tutanağa ek olarak iliştirilir. Toplantı kayıtları yıla göre dizinlenerek dosyalanır. Her toplantıda öğrenci üyelerden biri yazman görevi üstlenir. Komisyon bütçesinin sorumluluğu öğretim elemanı üyelerden birine komisyon başkanı tarafından verilir. Komisyon, değerlendirme raporuna bağlı olarak akademisyen ve öğrenciler için performans ölçümü uygulayabilir. Bunun için performans ölçüm kriterleri geliştirmek ve hayata geçirmek hakkına sahiptir. Her yılın son toplantısında, bir sonraki yılın bütçe, insan kaynakları, kurumlar arası protokol ve sponsorluk işlerinin sorumlusu olacak üye (öğretim elemanı) seçilir. Üye seçiminde salt çoğunluk aranır. Sorumlu üye, öğrenci üyelerle birlikte saha çalışmalarını yürütmekle görevlidir.